Tudta,

hogy a gyökérkezelés az utolsó lépcsőfok foga megmentésére, a foghúzás elkerülésére? Fogászati központunkban teljesen fájdalommentes és rutin beavatkozás, amitől nem kell tartania! Ne hagyja veszni fájó fogát, hiszen eredeti, saját fogánál semmi sem lehet jobb!

De mikor is kell gyökérkezelésre gondolnia?

A gyökérkezelés leggyakoribb indoka a fog belsejének gyulladása, amit általában a nem kezelt fogszuvasodás okoz. Ha szuvas foga van, nem múló ínygyulladás, hirtelen fellépő fogfájás gyötri, haladéktalanul lépnie kell, ugyanis ezek mind arra utalnak, hogy foga gyökércsatornájának falába bejutottak a baktériumok, amely ezáltal már nagymértékben fertőződött. A gyökérkezelés által elkerülhető a foghúzás, megszüntethető a fájdalom, valamit a fogak ráharapási érzékenysége, további fertőzéseket és gócbetegségeket előzhetünk meg vele.

Hogyan zajlik a gyökérkezelés?

1. Fogászati Központunkban a gyökérkezelés teljesen fájdalommentes ugyanis érzéstelenítőink 4x hatékonyabbak, mint az átlag injekciók. Még ezek beadását sem fogja érzeni, hiszen a tűszúrás előtt gyümölcs-, vagy mentolízű érzéstelenítőt használunk ínyére. Az érzéstelenítés után megtisztítjuk a beteg fog felszínét, majd megkeressük és feltárjuk a gyökércsatornákat.
  2. A gyökércsatornákból a fertőzött szöveteket eltávolítjuk.
  3. A gyökércsatornákat gyógyszeres, ideiglenes töméssel látjuk el. Ezt mind addig ismételjük, amíg a csatorna ki nem tisztul, általában két alkalom elegendő szokott lenni.
  4. Az utolsó lépés a gyökércsatorna végleges tömése. A felszín károsodásától függően szükséges lehet annak helyreállítása, amit korona segítségével hozunk helyre.

A gyökérkezelt fog már sajnos nem egy élő fog. Ezért elengedhetetlen a megfelelő fogvédelem, mert az elhalt fog kiszáradhat, és rendkívül törékennyé válhat. Fogszakorvosunk a legmegfelelőbb megoldást javasolja majd Önnek, annak érekében, hogy a megfelelő fedővédelemmel lássuk el fogát.

Gyökérkezelésre jelentkezzen időpontfoglalási űrlapunk segítségével!

Szeretné elkerülni a foghúzást? Forduljon hozzánk bizalommal!