Góckutatás

Csendes gyilkosnak is szokták nevezni a szájüregi rákot. Európában Magyarország az első a halálozási listán, holott az egyik legeredményesebben gyógyítható daganatos megbetegedés. Pont ezért fontos a gyakori ellenőrzés otthon és a rendszeres fogászati szűrés, hiszen ha csak a tűnetek jelentkezésénél keressük fel az orvost sokkal nehezebb és hosszabb a gyógyulás.

Mint minden megbetegedésnek, a szájüregi ráknak is vannak rizikófaktorai. De mik is ezek?

• 45 feletti életkor.
  • Dohányzás, alkohol fogyasztás.
  • Nem megfelelő szájhigiénia.
  • Fokozott UV sugárzás.
  • HPV vírusfertőzés.
  • Immunhiányos állapot.
  • Alultápláltság.

Mikor érdemes felkeresni az orvost?

Félévente érdemes részt venni egy fogászati szűrésen, de nem csak a szájüregi rák kockázata miatt. Egy fogászati vizsgálat alkalmával nem csak a komoly betegségekre derülhet fény, hanem a kisebb kellemetlenségeket okozó problémákat is ki lehet szűrni, mint például még fájdalmat nem okozó szuvas fog. A vizsgálat teljesen fájdalommentes, mindemellett pedig teljes képet ad egészségügyi állapotáról.

Ismerje meg további diagnosztikai csomagjainkat és eszközeinket részletesebben:

Mindenképpen keresse fel fogászati központunkat, ha a következő jeleket észleli:

• Lassan, 2-3 héten belül nem gyógyuló szájüregi sebek.
  • Szájnyálkahártyán kialakult piros és fehér foltok, elszíneződések.
  • Nyakon lévő duzzanat.

A szűrések mellett fontos a rendszeres otthoni fogápolás is, hiszen a helytelen szájhigiénia az annál hajlamosaknál szájüregi elváltozásokat okozhat. Ha esetleg nem tudja, hogy Önnek mi lenne az ideális szájápolási technika vagy milyen eszközök használata szükséges, fogászati központunk dentálhigiénikusa megmutatja és megtanítja azt.

Jelentkezzen be hozzánk!

Óvja meg Ön is fogai egészségét, forduljon hozzánk bizalommal!