Ciszta eltávolítás, szövettani vizsgálat

A szájüregben ugyanúgy előfordulhat ciszta, mint a szervezet más részein. Kialakulhat gyulladások révén vagy esetleges rendelenességek révén. A cisztában lévő folyadék lehet víz, vér, váladék, illetve más testnedv is. Álatlában lassan növekszik, sokáig tünetmentes. Fogászati szempontból előfordulhatnak a szájüregben (lágyrész ciszta), fogak mellett és fogak között is (állcsont ciszta).

Ha Önnél ciszta alakul ki mindenképpen el kell távolítani. Egyrészt a fájdalom megszüntetése, másrészt a további szövődmények elkerülése végett. Eltávolítását nem szabad hallogatni, még akkor sem, ha tünetmentes vagyis nem okoz panaszt, mert súlyos szövődményekhez vezethet.

Bár a cisztákat nem sorolják a daganatok közé, nagyon veszélyesek, és mindenképpen szájsebészeti úton, hozzáértő szakember segítségével kell eltávolítani őket. Nagyon fontos, hogyha cisztája van, azonnal keressen fel egy orvost, még akkor is, ha tünetmentes. Ugyanis a nem kezelt szájüregi ciszta csontpusztuláshoz vezethet. A cisztában lévő folyadék nyomásának hatására az állcsont elvékonyodhat, törést, a fog elvesztését, de akár a fogai összetorlódását is okozhatja.

Fogászati központunkban a ciszta eltávolítása teljesen fájdalommentes. Érzéstelenítőink 4x hatékonyabbak, mint az átlag injekciók, erre garanciát is vállalunk.

A ciszta eltávolítása egy meglehetősen összetett folyamat, így ha bármilyen kérdése lenne, keresse bizalommal kollégánkat!

Óvja meg Ön is fogai egészségét, forduljon hozzánk bizalommal!